Vi skal jobbe med bærekraft på produksjonsnivå, produktnivå, organisasjonsnivå og systemnivå, og med dette sikre at vi er og forblir konkurransedyktige og lykkes på samtlige hovedmål i strategi 2030.
I 2030 vil det være lite sannsynlig at det gir verken lønnsomhet og i enda mindre grad vekst, dersom ikke bærekraft ivaretas på alle nivåer og områder. Mennesket er selskapets viktigste ressurs og trolig vil det å lykkes på dette området sikre oss arbeidskraft i et mer verdidrevet rekrutteringsmarked.
> |
Vi skal redusere avfall, energi, drivstoff, støy, utslipp og samlet CO2 utslipp per produsert enhet. |
> |
Vi skal være en inkluderende arbeidsplass som ivaretar mangfold og livsland læring og utvikling. |
> |
Vi skal arbeide for sirkularitet og søke løsninger høyere opp i avfallspyramiden, som sørger for lengst mulig karbonlagring. |
> |
Vi skal opptre ansvarlig i verdikjeden og påvirke rammevilkår der det er mulig. |
> |
Vi skal være klimapositive og dokumentere klimafotavtrykk for både selskapet og produktene vi produserer. |
.
Da vi startet selskapets bærekraftsarbeid ble vi som selskap enige om at "vi skal kommunisere det vi gjør og gjøre det vi kommunisere".
Det var enkelt for oss å stille oss bak og signere grønnvaskingsplakaten.