Gå rett til innhold

Snarveier

Reklamasjon

Under finner du våre reklamasjonsskjemaer. Disse fylles ut stegvis, og alle punkter må svares ut for å kunne melde inn reklamasjonen. Reklamasjonen skal kun komme fra kjedebutikk/industrikunde, ikke fra utførende eller sluttbruker.

Text block module

Vår reklamasjonspolicy

Kjøper plikter å kontrollere leverte varer straks etter levering. Kjøper har reklamasjonsrett kun for feil som
skyldes fabrikasjons- og materialfeil.

Feil og mangler skal uansett årsak meddeles skriftlig til selger innen 48 timer etter at varene er mottatt. Etter denne fristen bortfaller selgers ansvar for eventuelle feil og mangler. For varer som er tatt i bruk, bortfaller selgers ansvar.

Selger har ikke ansvar for at det er eksakt lik farge på overflatebehandlet panel hvor det er ulike dimensjoner og/eller ulike produksjonsdatoer. Bakgrunnen for dette, er at selger av tekniske årsaker ikke kan garantere for lik farge på ulike dimensjoner og ved ulike produksjonsdatoer.

Hvis det foreligger vesentlige mangler ved varen som selger er ansvarlig for, har selger valget mellom å avhjelpe mangelen, foreta omlevering eller gi prisavslag. Prisavslag skjer ved særskilt kreditnota. Reklamasjon berettiger ikke kjøper til å holde tilbake hele eller deler av betalingen for leveransen.

Reklamasjonsretten er regulert i forbrukerkjøpsloven (for forbrukerkjøp – B2C) og kjøpsloven (for kjøp mellom næringsdrivende – B2B, eller mellom private C2C). Fristen for å reklamere varierer, men generelt må kjøper gi beskjed innen "rimelig tid" etter at feilen ble oppdaget. Bergene Holm AS forholder seg til kjøpsloven da vår handel kun er til næringsdrivende (B2B).

Ikon Skjema Reklamasjon Hus Under Bygging Sirkel 2

Varen er på byggeplass

Fyll ut skjema her
Ikon Skjema Reklamasjon Vare I Varehus Sirkel 2

Varen er på varehus

Fyll ut skjema her